אינסולין הסוכר בדם

הסויה והשפעתה על הסוכר בדם ורמות האינסולין

סוכרת השפעת צמח הסויה על רמות הסוכר בדם והאינסולין. אודות מחקרים שונים. 

סוכר בדם

נסקרו 7 מחקרים קליניים, אשר כללו 601 נשים לאחר גיל המעבר שנטלו תוסף סויה ו- 581 נשים לאחר גיל המעבר אשר נטלו פלסבו. מינון הסויה נע בין-    mg 40 ל-  mg160, וטווח המחקרים היה בין 3 חודשים לשנתיים.
לא נראו שינויים משמעותיים בין הקבוצות. אולם, כאשר השוו את הטווח הארוך יותר (מעל ל- 6 חודשים) בהשוואה לטווח הקצר יותר, נראה כי בקרב משתתפות, אשר נטלו תוסף סויה לזמן ארוך יותר, נצפו רמות נמוכות יותר של סוכר בדם. בנוסף נראה כי המינון הנמוך יותר (פחות מ-  mg100) היה יעיל יותר. 

אינסולין

נסקרו 7 מחקרים קליניים שבהן נטלו חלק 581 נשים לאחר גיל המעבר, אשר נטלו תוסף סויה ו- 561 נשים כקבוצת ביקורת. נצפתה ירידה משמעותית ברמות האינסולין בצום אצל אלה, אשר נטלו סויה. בהסתכלות מעמיקה יותר על הממצאים, נראה הבדל משמעותי ברמות האינסולין בצום בנשים בעלות משקל תקין או בעלות עודף משקל קל, בהשוואה לנשים עם משקל עודף חריג (BMI גדול מ 30). 
לסיכום, נראה כי תוסף של סויה במינון של פחות מ- 100 מ"ג, לטווח הקצר מ- 6 חודשים, יעיל בהפחתת משקל בנשים עם משקל תקין או משקל עודף קל.
בנוגע לרמות הסוכר בדם, מינון הנמוך מ- 100 מ"ג לדציליטר לטווח של יותר מ- 6 חודשים, הראה יעילות גדולה יותר. נמצא גם כי תוסף סויה מפחית את רמות האינסולין בצום ביעילות גבוהה יותר אצל נשים בעלות משקל תקין או השמנה קלה.

מחשבה אחת על “אינסולין הסוכר בדם

  1. פינגבק: סוכרת וויטמין E | סוכרת diabetes-mellitus

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s